Participatieoverleg (ex-) bewoners of cliënten
Herstelzorg Heuvelland is een nieuwe organisatie die hoge kwaliteit nastreeft. Dit willen we graag bevestigd zien in certificering, maar eerst concentreren we ons op praktische zaken en bouwen ondertussen aan onze kwaliteit, zoals het instellen van een participatieoverleg met (ex-) cliënten of bewoners.
Alle cliënten en ex-cliënten die, in het jaar voorafgaand aan het overleg, langer dan twee maanden bij ons woonden, worden uitgenodigd deel te nemen aan het participatieoverleg. Tweemaal per jaar vindt dit overleg plaats op de laatste vrijdag van de maanden maart en september.
De uitnodiging per e-mail kun je 4 tot 6 weken voor het overleg verwachten.
Van 14:00 tot 16:00 uur vindt het overleg tussen (ex-) cliënten plaats. Het zal ongetwijfeld gezellig zijn om elkaar weer te zien, maar deze bijeenkomst heeft ook een officieel karakter, dus als het management van Herstelzorg Heuvelland om 16:00 uur aanschuift voor het participatieoverleg, verwachten we wel serieuze input om onze organisatie vooruit te helpen. Om 18:00 uur besluiten we het overleg met een eenvoudige maaltijd.
Gedurende het jaar is de mening van cliënten natuurlijk net zo belangrijk, hiervoor verwijzen we naar:
Klachten, op- en aanmerkingen of aanbevelingen
Ben je ergens ontevreden over of zie je iets dat kan verbeteren? Dan horen we dat graag!
Bij Herstelzorg Heuvelland zorgen we voor een goede informele sfeer, daarbij horen persoonlijk contact en open communicatie. Tijdens de dagopening krijg je te horen waar we als organisatie mee bezig zijn en is natuurlijk voldoende ruimte voor vragen of commentaar. De hele dag door kun je bij ons iedereen aanspreken (als dat even niet uitkomt, dan zegt diegene dat wel) en als je echt ergens mee zit, maken we meteen tijd voor je vrij.
Blijf niet rondlopen met problemen, zeker niet als over het grensoverschrijdend gedrag, zucht of geld gaat. In de huisregels staat duidelijk beschreven wat wij van jou en jij dus van jouw medebewoners mag verwachten en wat je zeker niet hoeft te accepteren.
Vraag hulp, dan krijg je die ook!
Maar niet iedereen kan jouw vragen en problemen even goed beoordelen, ga daarom eerst in gesprek met jouw persoonlijk begeleider. Eventueel met hulp van anderen, verwachten we dat jullie samen vrijwel alle problemen de wereld uit kunnen helpen. Lukt dat toch niet naar volle tevredenheid dan kun je Johan om advies vragen en eventueel hulp buiten Herstelzorg Heuvelland inschakelen. Herstelzorg Heuvelland is aangesloten bij het Klachtenportaal Zorg, informatie en het reglement kun je via Johan krijgen.